Zo maak jij een succesvolle SEA-campagne met Google Ads
Maak jij al gebruik van SEA? Met betaalde advertenties laat je jouw product of dienst opvallen in de zoekresultaten, bij de mensen die daarnaar op zoek zijn. Google Ads is een handige tool om een SEA-campagne op te zetten. Wil jij een campagne starten, maar weet je niet hoe je moet beginnen met SEA? Geen nood. In dit artikel lees je wat SEA is, en leer je via een 6-delige videoreeks hoe je een SEA-campagne opzet.
Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising. Oftewel: betaald adverteren in een zoekmachine. Zo’n betaalde advertentie herken je in de zoekresultaten van Google aan het groene, vierkante blokje met ‘Adv.’. Zoek maar eens op een specifieke zoekterm, zoals ‘eigen website maken’. Je ziet dat de eerste en laatste zoekresultaten betaalde advertenties zijn.
Het verschil tussen SEA en SEO
Naast SEA bestaat SEO (Search Engine Optimatisation). Wat is het verschil tussen beiden? Google toont zoekresultaten op basis van het zoekwoord dat iemand intypt. Je kunt met SEA op een specifiek zoekwoord adverteren dat bij jouw product of dienst past. Als iemand jouw zoekwoord intypt, is het mogelijk dat diegene jouw campagne ziet.
De andere resultaten in Google zijn niet-betaalde zoekresultaten die worden bepaald door het algoritme van Google. Via SEO zorg je ervoor dat je website zichtbaar wordt bij een specifiek zoekwoord. Wil je opvallen met SEO? Zorg dan dat je genoeg tijd investeert in het optimaliseren van SEO voor je website.
Beginnen met SEA via Google Ads
SEA is dus een ideale manier om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen in de zoekresultaten. Klinkt SEA te ingewikkeld? Je bent niet de enige. Hieronder vind je 6 handige instructievideo’s van Google uit de reeks ‘Get Started with Google Ads‘ waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je Google Ads gebruikt. Zo kun je alles uit jouw SEA-campagne halen. Ben jij er klaar voor?
1. Wat zijn zoekadvertenties?
In de eerste video leer je wat zoekadvertenties zijn. Je komt onder andere te weten wat het verschil is tussen organische en betaalde zoekresultaten.
2. Hoe start je een campagne?
Nu je weet wat zoekadvertenties zijn, is het tijd om zelf aan de slag te gaan. Ontdek in de onderstaande video hoe je een campagne start, en hoe je ‘m vervolgens specificeert op bijvoorbeeld regio of taal.
3. Hoe kies je de juiste zoekwoorden?
Eenmaal je campagne aangemaakt? Dan moet je ook de juiste zoekwoorden, ook bekend als keywords, gebruiken. In deze video kom je te weten hoe je de juiste zoekwoorden kiest met de Keyword Planner in Ads.
4. Hoe schrijf je een goede advertentietekst?
Inmiddels heb je relevante zoekwoorden gekozen. De volgende stap is om een goede advertentietekst te schrijven. Ontdek in de onderstaande video hoe je onder andere een passende advertentiebeschrijving maakt.
5. Hoe houd je campagnedoelen bij?
Je campagne is bijna af. Dan is het ook handig om de resultaten van de campagne bij te houden. In de vijfde video wordt uitgelegd hoe je campagnedoelen vastlegt.
6. Hoe evalueer je de campagne?
Ten slotte is het tijd om je campagne te evalueren. Je krijgt inzicht in wat goed ging en wat in de toekomst beter kan. In de laatste video kom je te weten hoe je jouw campagne eenvoudig evalueert in Google Ads.
Aan de slag met je SEA-campagne
De 6 video’s bekeken? Gefeliciteerd: je kunt nu beginnen met SEA in Ads om een succesvolle campagne op te zetten. Succes!
Webhosting
Ontwikkel razendsnel websites op betrouwbare en snelle webhosting. Inclusief uitgebreide features.
- 7 dagen p/w hostingsupport
- Installeer in 1 klik WordPress
- Gratis Wildcard SSL
- Zakelijke e-mail
- Stabiel en razendsnel platform
- Direct opgeleverd