Producten verkopen online? Dit zijn 20 producten die in 2025 razendsnel verkopen!
De online wereld biedt tal van kansen voor online ondernemers. Met in totaal meer dan 23.000 webshops in Nederland, zijn online bedrijven booming business. Je hoeft geen compleet winkelpand te huren, kunt je bedrijf vanuit huis runnen en hoeft bij dropshipping niet eens een voorraad te hebben. Speel jij met het idee om online te gaan ondernemen? Ontdek hier dé 20 beste producten om online te verkopen dit jaar. Plus: we delen onze beste praktische tips met je om jouw webshop een vliegende start te geven.
Dé populairste producten om online te verkopen
Heb je besloten dat je een webshop wilt starten? Good for you! Dan is de eerste stap natuurlijk bepalen wat je precies wilt verkopen. Misschien is er een product waar je altijd al een grote passie voor hebt gehad. Of misschien maak je zelf producten die je maar al te graag aanprijst. Dan is de keuze snel gemaakt.
Maar het kan ook zijn dat je er nog niet uit bent. Er is tenslotte oneindig veel wat je kunt verkopen. Hoe hak je daar knopen over door? Misschien helpen deze cijfers je een handje. In de VS worden volgens Shopify deze producten in 2025 het meest verkocht (en naar schatting komen die categorieën overeen met die in Nederland):
- Vitamines en supplementen
- (Huid)verzorgingsproducten
- Make-up en nagelverzorging
- Jassen
- Wijn
- Fietsen
- Benodigdheden voor handwerk en DIY
- Bekers en mokken
- Dekens
- Parfum
- Sokken
- Beddengoed
- Schilderijen en posters
- Kaarsen
- Kookspullen
- Ondergoed
- Onderdelen voor motorvoertuigen
- Telefoonaccessoires
Maar wij helpen je graag een handje om te bepalen welke producten jij online wilt verkopen. Ontdek hieronder 20 producten die het in 2025 goed doen als je via internet wilt verkopen.
Technologie & Gadgets
1. Slimme huishoudapparaten
Smart-apparaten voor thuis, zoals wifi-lampen en slimme thermostaten, zijn enorm populair. Niet gek ook: de energieprijzen gaan door het dak. Veel mensen willen dan ook dolgraag energie besparen en inzicht krijgen in hun verbruik. Ook zijn geavanceerde functies (zoals aansturing met een app) nogal populair. Daar kun jij op inspelen met handige tools voor milieubewuste en techliefhebbende huiseigenaren.
Voorbeeld: Het Nederlandse merk HomeWizard is een merk dat dit goed doet. De eerste voorraad van hun nieuw ontwikkelde thuisbatterij was binnen 2 weken compleet uitverkocht. HomeWizard verkoopt heel betaalbare, kleine tools (zoals de P1 meter) waarmee iedereen zijn energieverbruik kan meten en monitoren. Ook hebben ze onlangs een thuisbatterij uitgebracht die veel goedkoper is dan de meeste thuisbatterijen. Kortom: een bedrijf om van te leren!
2. Wearable gezondheidstechnologie
Smartwatches en fitnesstrackers met gezondheidsfuncties zijn erg in trek. Alleen al op de zoekterm ‘smartwatch’ wordt in Nederland zo’n 54.000x per maand gezocht. Niet vreemd ook: we willen allemaal zo gezond mogelijk leven, goed slapen en onze hartslag in de gaten houden. Deze producten geven consumenten daar real-time inzicht in.
Alleen niet iedereen heeft hier een paar honderd euro voor over. Kun jij deze producten goedkoper aanbieden? Dan is dat misschien wel een gat in de markt. Zorg wel dat je met social proof (zoals reviews) duidelijk maakt dat jouw product van goede kwaliteit is. Wie weet trekt dat mensen over de streep om voor jouw product in plaats van de dure Apple Watch te gaan.
Praktische tip
Licht de technische kenmerken van je gezondheidstools duidelijk uit op je website. Mensen hechten daar juist bij technische gadgets veel waarde aan. Kijk maar eens hoe sites als Apple dit doen.
3. Telefoonaccessoires
Bijna iedereen heeft wel een mobiele telefoon. En bijna iedereen wil daar flitsende accessoires bij hebben. Dat varieert van telefoonhoesjes tot screenprotectors, extra cameralenzen en popsockets waarmee je de telefoon beter kunt vasthouden. Speel in op die populariteit door accessoires te bieden die technisch handig zijn én er leuk uitzien.
Burga is een voorbeeld van een razend populair merk met telefoonaccessoires. Van telefoonhoesjes tot Airpod-hoesjes en ringhouders – dit merk heeft het allemaal. Ook doet Burga het steengoed qua marketing. Van influencercampagnes tot rake Google Ads-advertenties – dit merk weet consumenten in grote aantallen aan te trekken. Alleen al op Instagram hebben ze (anno januari 2025) ruim 940.000 volgers.
Bonustip: Bied goede actiedeals aan, zoals ‘4 halen 2 betalen’. Bouw ook zeker een ijzersterke mailfunnel, waarin je vaste klanten regelmatig op nieuw aanbod wijst. Zo blijven enthousiaste klanten terugkomen.
Mode
4. Genderneutrale kleding
Inclusiviteit is terecht een hot topic. De vraag naar uniseks-kleding neemt mede daardoor toe. Niet alleen omdat veel jonge consumenten afstappen van stereotypische mannen- of vrouwenkleding, maar ook omdat neutrale kleding makkelijk overal mee te combineren is. Speel hierop in door je eigen genderneutrale kleding te ontwerpen of te laten maken.
Je kunt bijvoorbeeld basic truien bestellen en die laten bedrukken met een eigen toffe print. Kijk maar eens hoe YouTuber Alwin van Vet Gezellig dit doet. Zijn kleding is neutraal genoeg om in ieders kledingcollectie te passen, maar is tegelijkertijd ook vrolijk door de unieke opdruk.
Praktische tip
Start een eigen Instagram-account waarop je je kleding promoot. Overweeg ook influencer-marketing om je merk meer bekendheid te geven. Zo laat je meteen zien hoe jouw kleding bij verschillende typen mensen past.
5. Duurzame sportkleding
Milieuvriendelijke sportkleding gemaakt van gerecyclede materialen is booming, vooral onder Gen Z en Millennials. Social media staan er vol mee. Omdat de jongste generaties veel aandacht besteden aan het milieu, is duurzaamheid van kleding belangrijker dan ooit. Speel hierop in door sportsessies duurzamer te maken met milieuvriendelijke sportoutfits. Kies bijvoorbeeld voor bio-katoen of polyester gemaakt van gerecyclede flessen.
Ook bekende merken als Adidas, Nike, ANWB en Bever maken steeds meer gerecyclede items. Kijk hier maar eens voor een voorbeeld:
Praktische tip
Benadruk in je productteksten certificeringen zoals GOTS of OEKO-TEX. Maak in ieder geval concreet wat jouw producten bewezen duurzaam maakt.
6. Ondergoed
We hebben het allemaal nodig: ondergoed. Dat maakt dit een product waar veel vraag naar is. De standaard witte boxers en zwarte strings kennen we wel. Dus kun jij misschien iets unieks bedenken? Denk aan speciale sportbh’s die wél goed zitten tijdens het hardlopen, of boxershorts met vrolijke prints of slips in grotere maten voor de vollere vrouw.
Vind je eigen niche en verkoop een product dat juist deze doelgroep aanspreekt. Benoem ook de unieke eigenschappen van jouw ondergoed, zodat je opvalt tussen grote namen als Hunkemöller en Calvin Klein.
Praktische tip
Laat op de productfoto’s heel diverse modellen jouw ondergoed tonen. Kies bijvoorbeeld een mix van mensen met verschillende huidtinten en lichaamstypen. Zo kan iedereen goed zien hoe het ondergoed bij hem of haar zou passen.
Huishoudelijke producten
7. Kaarsen
Het zal je verbazen hoeveel geld mensen jaarlijks aan kaarsen uitgeven. Wereldwijd zal dat volgens Shopify in 2034 zo’n € 10 miljard zijn. Vaak is vooral een stijging in de vraag naar kaarsen te zien rondom feestdagen als Kerst. Zie ook het Google Trends-screenshot hieronder voor de zoekterm ‘kaars’:
Praktische tip
Kies voor een seizoensgebonden assortiment. Zet bijvoorbeeld met kerst kaarsen in typische kerstkleuren als goud, zilver en rood in de spotlights. Denk in de zomer juist aan kaarsen met een subtiele, zomerse geur. Zo kun je steeds inspelen op waar de consument naar op zoek is.
8. Meubels op maat
De klassieke Billy-boekenkast of die ene stoel van Kwantum staat al in heel veel huizen. Steeds meer mensen zijn op zoek naar meubels die niet iedereen al heeft. Meubels op maat zijn daarom een groot succes. Al helemaal als je ze enigszins betaalbaar kunt aanbieden.
In het bijzonder zie je steeds meer multifunctionele meubels die de consument deels zelf kan samenstellen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de meubels van het Poolse bedrijf Tylko, dat aanpasbare opbergoplossingen maakt. Je kunt hier volledig zelf je dressoir, boekenkast of kledingkast samenstellen. Klanten kiezen hun eigen kleur, afmetingen, ontwerp, etc. De fabrikant laat het meubel dan binnen een paar weken maken. Met inmiddels meer dan 575.000 volgers op Instagram timmert het bedrijf hart aan de weg.
Vind je dat te veel regelwerk en ken of ben jij toevallig een goede timmeraar? Dan kun je ook volledig zelf meubels maken. Nog handiger!
Werk net als Tylko samen met interieurbloggers om je interieuroplossingen bij het grote publiek bekend te maken. Koppel daar eventueel ook een winactie aan om nog meer mensen aan te trekken.
Praktische tip
Werk net als Tylko samen met interieurbloggers om je interieuroplossingen bij het grote publiek bekend te maken. Koppel daar eventueel ook een winactie aan om nog meer mensen aan te trekken.
9. Duurzame keukenproducten
Steeds meer mensen streven naar een duurzamer leven of zelfs een zero waste-levensstijl. Daardoor zijn duurzame producten populairder dan ooit. Denk hierbij aan herbruikbare bewaarzakjes, bamboe bestek (als alternatief voor plastic bestek) en lunchbewaarzakken in plaats van wegwerp-boterhamzakjes. Of bedenk iets wat nog niet bestaat. Er is oneindig veel mogelijk.
Praktisch tip
Deze producten doen het goed op Etsy. Daar vind je veel milieubewuste consumenten. Ze zullen al helemaal snel toehappen als je producten er ook nog mooi uitzien.
10. Creatieve producten
We besteden massaal veel tijd online, maar raken daar ook vaak overprikkeld van. Reden genoeg voor veel mensen om weer bewust op zoek te gaan naar offline hobby’s! Die trend ontstond voor het eerst tijdens de COVID-pandemie, maar is nog lang niet op zijn retour. Kortom: DIY-producten zijn geliefder dan ooit.
Voorbeelden zijn schilderen-op-nummer-pakketten, haakproducten of tekenspullen. Je kunt zowel losse producten als complete pakketten aanbieden.
Praktische tip
Kies bij voorkeur voor een product waar je zelf ook een passie voor hebt en je graag in verdiept. Dan kun je klanten bij hun vragen goed op weg helpen.
Beauty & Wellness
11. Huidverzorgingsproducten
Het zal je verbazen hoeveel geld Nederlanders uitgeven aan persoonlijke verzorging. In totaal besteedden Nederlanders in 2023 meer dan 3 miljard euro aan persoonlijke verzorgingsproducten. Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse Cosmetica Vereniging. De cosmeticabranche behaalde ook een omzet van 9,5% hoger dan het jaar ervoor. Kortom: vraag naar huidverzorging is er volop.
Wist je dat zelfs minderjarigen steeds vaker aan de huidverzorging gaan? Onderzoek van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) laat zien dat steeds meer minderjarigen crèmes kopen, vaak onder invloed van video’s op TikTok. Kortom: dit is een branche waarin winst te behalen valt.
Denk qua productaanbod bijvoorbeeld aan crèmes, scrubs en serums. Maar overweeg ook producten voor specifieke doelgroepen, zoals hypoallergene producten voor mensen met een gevoelige huid of een vegan productlijn. Met dit soort producten spreek je een heel specifieke groep mensen aan.
12. Make-up
Make-up blijft een populair product onder een grote groep mensen. In 2022 gaven Nederlanders volgens de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) in totaal zo’n € 167 per persoon per jaar uit aan persoonlijke verzorging. Daar valt overigens niet alleen make-up onder, maar ook producten als scheerschuim of tandpasta. Maar toch, het is een flink bedrag. Als jij zelf ook al een zwak hebt voor make-up en hier veel van af weet, is het zeker interessant om hier een webshop aan te wijden.
Praktische tip
Deel kennis en tips over jouw make-upproducten. Dat kun je doen in SEO-proof blogartikelen, maar bijvoorbeeld ook in YouTube-video’s of op social media. Daarmee kun je nieuwe klanten aantrekken én bestaande klanten helpen om je producten goed te gebruiken.
Weet je niet wat SEO is? Hier lees je een uitleg voor beginners.
13. Natuurlijke deodorants
Deodorants zonder aluminium zijn een hit onder milieubewuste shoppers. Dat blijkt wel uit het stijgende aantal webshops dat deodorants van natuurlijke oorsprong aanbiedt. Er bestaan zelfs natuurlijke deodorants in de vorm van een zeepachtig blok. Dat bespaart plastic, wat voor veel consumenten een belangrijke afweging is in hun aankoopbeslissing.
Voorbeeld: Het Nederlandse merk We Love The Planet is zo’n merk met een mooie missie: producten maken die goed zijn voor jou én je omgeving. En dat allemaal met een klein team dat toch veel succes behaalt. Zeker een merk om bij te spieken dus als je natuurlijke verzorgingsproducten wilt aanbieden!
14. Parfum
Volgens onderzoek is de parfumbranche volop aan het veranderen. Steeds meer consumenten stappen af van de grote bekende parfummerken. Gepersonaliseerde geuren, maar ook natuurlijk parfum worden populairder. Daarnaast zien we dat steeds meer jonge mensen parfums ook kopen zonder er eerst aan te ruiken. Enthousiast gemaakt door hun social-media-idolen gooien ze een geurtje sneller in hun digitale winkelmand. Daar kun jij op inspelen.
Verkoop je wel parfums van bekende merken? Zorg dan voor een goede SEO-strategie. Veel parfumkopers zoeken op ‘[merknaam] + parfum’. Door dit soort termen in de teksten op je shoppagina’s te verwerken, vergroot je de kans dat mensen jouw webshop weten te vinden.
Praktische tip
Maak eventueel een parfumkiezer, waarbij klanten kunnen invullen wat ze belangrijk vinden aan een parfum en wat voor persoon ze zijn. Zo kunnen ze een parfum op maat scoren, zelfs zonder dat je een fysieke winkel met parfumtesters hebt.
Gezondheid & Fitness
15. Compacte fitnessapparatuur
Dat sporten gezond en belangrijk is, is voor steeds meer (jonge) mensen vanzelfsprekend. Sommigen gaan naar de sportschool, maar veel mensen vinden het fijn om daarnaast of in plaats daarvan ook thuis aan de slag te gaan met fitnessoefeningen. Daar kun jij op inspelen door de juiste fitnessproducten aan te bieden.
Zo zie je steeds vaker opvouwbare loopbanden, waardoor mensen bijvoorbeeld ook tijdens het slaapje van hun kind of tijdens het tv-kijken actief kunnen zijn. Of denk aan gewichten, weerstandsbanden, een touw voor touwtjespringen of een fitnesshoepel.
Praktische tip
Benadruk in je marketing dat fitnessproducten voor thuis een flinke besparing opleveren vergeleken met sportschoolabonnementen. Wie weet kun je mensen daarmee over de streep trekken.
16. Supplementen
Supplementen winnen enorm aan populariteit. Mensen geven massaal om hun gezondheid en zijn bereid daarin te investeren. Tegelijkertijd worstelen veel mensen met klachten als stress en vermoeidheid. Sommige supplementen helpen om dit soort klachten tegen te gaan of te voorkomen. Kijk maar eens op TikTok: daar word je overspoeld met video’s waarin mensen supplementen aanraden. Alleen al op de hashtag ‘magnesium’ vind je op TikTok meer dan 300.000 posts.
Populaire supplementen zijn bijvoorbeeld vitamine D, ashwagandha, Omega-3, magnesium, vitamine B12 en multivitamines. Daarnaast zie je steeds vaker vitaminecomplexen met een combinatie van diverse vitamines.
Let op: verkoop je supplementen? Zorg dan wel dat je je aan de wetgeving houdt. Voor supplementen gelden strenge regels. Je mag bijvoorbeeld vaak niet zeggen ‘Dit supplement helpt stress te bestrijden’, tenzij daar wetenschappelijk bewijs voor is.
Praktische tip
Deel reviews van mensen die positief effect hebben gemerkt van je supplementen. Werk eventueel ook samen met influencers, zodat zij je product onder de aandacht kunnen brengen.
17. Gezonde snacks
We hebben allemaal regelmatig lekkere trek. Wat kun je dan eten als je niet altijd naar een vette hap of suikerrijke koek wilt grijpen? Voor die momenten zijn gezonde snacks, zoals eiwitrepen, mueslirepen of gezonde snoepjes ideaal. Steeds meer merken spelen hierop in door bijvoorbeeld eiwitrijke, suikervrije of koolhydraatarme snacks uit te brengen.
Je kunt je eigen productlijn bedenken, maar kunt ook white label snacks inkopen en daar je eigen label voor ontwerpen. Benoem op het label wat jouw producten zo bijzonder en gezond maakt.
Digitale producten verkopen
18. Online cursussen
Als mens zijn we nooit uitgeleerd. Niet gek dat online cursussen razend populair zijn! Als je een expertise hebt, is het zeker de moeite waard om daar een online cursus aan te wijden. Je hoeft maar een klein beetje meer te weten dan de gemiddelde leek om een cursus te kunnen ontwikkelen. Via platforms als Huddle heb je in no-time een complete cursus opgezet die ook nog gebruiksvriendelijk is voor gebruikers.
Het fijne aan een online cursus is dat je hem maar één keer hoeft te maken om de cursus vervolgens eindeloos vaak te verkopen. En zo’n cursus kan over van alles gaan. Van fotografiecursussen tot schrijfcursussen, en van haakcursussen tot zelfs complete opleidingen voor yogadocenten. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel vraag naar.
Bij De Nieuwe Yogaschool kun je zelfs complete yoga-opleidingen online volgen.
Praktische tip
Zorg dat jouw cursus duidelijk anders is dan die van anderen in jouw niche. Focus je bijvoorbeeld op één specifiek onderwerp binnen een niche. Dus maak geen fotografiecursus, maar een cursus fotograferen met flitser of natuurfotografie bij zonsondergang. Daarmee onderscheid je je.
19. Printables
Ook een printable is een perfect voorbeeld van een product dat je maar één keer hoeft te maken en vervolgens eindeloos kunt verkopen. Mensen schaffen voor een paar euro een printbaar product aan en drukken dit vervolgens zelf af.
Denk hierbij aan een digitale planner, een budgettracker, bullet-journal-pagina’s, een sjabloon voor een weekmenu of iets heel anders. Check ook wat je concurrenten maken en zorg dat jij je eigen stijl gebruikt en het net even anders doet dan zij.
Praktische tip
Etsy is een ideale plek om digitale producten te verkopen. Maar bied de producten ook zeker aan via je eigen webshop of Instagram. Hoe meer platformen, hoe meer verkoopkansen!
20. Printbare posters
Ben je zelf een ontwerper of kun je aardig tekenen? Dan is het ook een leuk idee om posters vorm te geven en die online aan te bieden. Laat mensen een digitaal bestand bestellen, zodat zij dit ontwerp zelf via een printshop in het gewenste formaat kunnen afdrukken. Zo hebben ze voor weinig geld een persoonlijke poster, en kun jij je ontwerp eindeloos verkopen zonder dat je een voorraad moet hebben.
Bonustip: Je kunt je posterontwerp ook aanbieden als ansichtkaart of afdrukken op bijvoorbeeld een linnen tas of kussen. Zo kun je met een en hetzelfde ontwerp meerdere producten aanbieden.
Hier zie je een voorbeeld van printbare posters op Etsy.
Producten online verkopen: wat zijn de opties?
Heb je eenmaal hét product gevonden dat je in jouw webshop wilt aanbieden, dan ben je er nog niet. Je kunt namelijk kiezen tussen verschillende verkoopmodellen. We lichten er een paar toe:
- Je eigen webshop met eigen voorraad: de bekendste optie is dat je je eigen webshop start (bijvoorbeeld via WordPress) en producten aanbiedt die je zelf op voorraad hebt liggen. Je hebt dan zelf alle regie in handen en kunt de site helemaal naar jouw wens maken. Aan de andere kant gaat er dan wel veel tijd zitten in bijvoorbeeld klantcontact, voorraadbeheer en website-onderhoud.
- Dropshipping: je hebt geen eigen voorraad, maar koopt producten in zodra jouw klant die bij je bestelt. Vervolgens laat je de producten rechtstreeks naar je klant sturen. Het voordeel hiervan is dat je geen voorraad hebt. Het nadeel is een lagere winstmarge.
- Affiliate marketing: hierbij verkoop je zelf niets, maar laat je klanten via jouw website rechtstreeks bij een verkoper bestellen. Over elke aankoop via jouw site ontvang je een bepaald percentage. Hiervoor kun je je aansluiten bij affiliate-netwerken als Daisycon, TradeTracker en het bol.com-partnerprogramma. Het fijne hieraan is dat je zelf niets hoeft in te kopen. Het minder fijne is dat je afhankelijk bent van affiliate programma’s en andere webshops, en dat je maar een klein percentage per aankoop ontvangt.
- Markplaats of Vinted: als je liever geen eigen webshop hebt, kun je ook producten verkopen via Marktplaats of Vinted. Deze platforms ken je vast van tweedehands spullen verkopen, maar je kunt er ook nieuwe producten aanbieden. Het voordeel is dat je dan meelift op de grote bekendheid van deze platforms. Het nadeel is dat je beperkte mogelijkheden hebt voor eigen branding.
- Etsy: met name handgemaakte producten kom je meestal tegen op Etsy. Dat maakt het een ideale verkoopplek voor creatieve ondernemers. Je betaalt wel platformkosten aan Etsy, maar komt in ruil daarvoor in de zoekresultaten van dit bekende platform te staan. Daar profiteer je mogelijk van mee.
- Abonnementsverkopen: in plaats van losse producten aanbieden, kun je ook abonnementen verkopen. Je kunt bijvoorbeeld een maandabonnement voor parfum of supplementen aanbieden. De drempel voor consumenten tot een aankoop is dan wel hoger. Maar aan de andere kant ben je dan zeker van een consistente inkomstenstroom.
- Verkopen via bol.com: een laatste razend populaire optie is om je producten te koop aan te bieden via bol.com. Je kunt lid worden van bol.com als partnerverkoper en dan op bol.com je eigen producten te koop aanbieden. Hiervoor draag je wel een bedrag af aan bol.com. Aan de andere kant lift je mee op het grote succes van bol.com en worden je producten haast automatisch goed vindbaar voor een breed publiek.
Onze beste tips voor producten verkopen op het internet
Wil jij producten gaan verkopen online? Dan hebben we als afsluiter nog een paar gouden tips voor je voor meer verkoopsucces:
- Stem het verkoopplatform af op je product. Zo werkt bol goed voor alledaagse producten zoals keukenaccessoires. Op Etsy zie je vooral een nichepubliek en verkopen mensen met name handgemaakte of vintage items. Op Vinted kom je vooral tweedehands kleding en accessoires tegen.
- Onderzoek de laatste trends. Kijk hiervoor bijvoorbeeld in Google Trends om te zien waar mensen op dit moment naar op zoek zijn. Speel daar met je productassortiment én met je blogartikelen op in.
- Blijf je doelgroep analyseren. Bereik je eenmaal een specifieke doelgroep? Verdiep je dan goed in wat specifiek die doelgroep aanspreekt. Wat vinden zij belangrijk aan een product? Wat zoeken zij in een productomschrijving? Speel daar goed op in. En zorg dat je met nieuwe producten diezelfde doelgroep aanspreekt. Dat is makkelijker dan steeds een nieuwe doelgroep te bereiken.
- Schrijf je productteksten SEO-proof. SEO gaat over het optimaliseren van productpagina’s (inclusief productteksten) voor zoekmachines. Zorg dus dat je relevante zoektermen verwerkt in productomschrijving en de benodigde informatie over producten deelt.
- Maak je product zichtbaar op social media. Via platforms als Instagram en TikTok kun je veel nieuw verkeer aantrekken. Vooral als je een jongere doelgroep wilt aanspreken, zijn deze platforms the place to be. Werk eventueel samen met influencers die al een groot publiek op deze platforms bereiken.
- Begin klein en breid dan uit. Koop niet meteen te veel verschillende producten in. Start met een beperkt aanbod, analyseer hoe dat gaat en breid je assortiment pas later uit.
- Blijf op de hoogte. Volg influencers en hashtags die relevant zijn voor je niche. Abonneer je op branche-nieuwsbrieven en bezoek ook beurzen of interessante webinars. Of volg regelmatig cursussen rondom thema’s als marketing en sales. Zo kun je continu inspelen op wat hip, hot & happening is.
Veelgestelde vragen
Wat is een goed product om online te verkopen?
Op dit moment doen onder andere producten als telefoonaccessoires, genderneutrale kleding, kaarsen, duurzame keukenproducten, huidverzorging, make-up en printables het goed online. Naar deze producten is veel vraag. Vaak werkt het goed om een duidelijke niche te kiezen. Denk aan duurzame verzorgingsproducten, luxe sfeerkaarsen of kleurrijke telefoonaccessoires. Zo kun je makkelijker je doelgroep bereiken.
Wat verkoopt altijd goed?
Producten die over het algemeen goed verkopen, zijn onder ander supplementen, telefoonaccessoires, huidverzorging, huishoudelijke producten, online cursussen, sneakers en minimalistische (sport)kleding. Ook duurzame producten worden de laatste tijd goed verkocht.