In de techniek achter hosting hebben ondernemers weinig interesse. Service is doorslaggevend in hun keuze voor een hostingprovider, zo blijkt uit onderzoek. Hostnet maakt dit de komende weken bespreekbaar tijdens de campagne ‘Hosting is overal hetzelfde, service niet.’
Hostnet heeft samen met PanelWizard een onderzoek uitgevoerd onder 500 respondenten uit het mkb. Hieruit blijkt dat ondernemers weinig willen begrijpen van hosting en de techniek hierachter. Hosting wordt door het merendeel gezien als een technische aangelegenheid (80%). Juist in die technische kant hebben zij (61%) geen interesse. Veel ondernemers zijn echter dagelijks afhankelijk van hosting. Als er zich een probleem voordoet, is de wens dat dit snel en efficiënt wordt opgelost. Niet de technologie, maar juist service blijkt de doorslaggevende factor als het gaat om de keuze voor een hostingprovider (95%).
Terwijl de branche nog veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties, stelt Hostnet de markt op scherp met een nieuwe campagne: Hosting is overal hetzelfde, service niet. “Natuurlijk moet de technologie bij hosting in orde zijn en mag je dat ook minimaal verwachten. Maar als provider maak je hiermee niet het onderscheid naar je klanten. Service heeft altijd al in ons DNA gezeten en nu blijkt uit het onderzoek dat het ontzorgen van klanten nog belangrijker is dan wij dachten; het is voor klanten zelfs van doorslaggevend belang. Voor ons reden om dit dan ook, als enige in de markt, vanaf nu groots te communiceren”, aldus Willem Jan Rutgers, Business Line Manager bij Hostnet.
Natuurlijk betekent service bij Hostnet dat je 7 dagen per week persoonlijk contact met ons kunt opnemen. Maar service is bij ons meer dan het beantwoorden van vragen en het verhelpen van problemen; service uit zich ook in een proactieve aanpak en gebruiksgemak. Zo zijn wij problemen graag een stap voor door ons platform continu te monitoren. En kunnen klanten hun diensten snel en gemakkelijk bestellen, gebruiken en beheren via Mijn Hostnet.