Emy: "Ik wil er zelf grip op houden en dat kan nu ook."
Emy, voorheen een receptioniste bij een vrachtwagenbedrijf, bundelde 11 jaar geleden haar krachten met haar partner, een bedrijfsautomonteur, om Brommobiel Center Westland op te richten. Hun missie? Niets minder dan het leveren van hoogwaardig onderhoud en het in topconditie houden van brommobielen.
Gat in de markt
Het begon allemaal toen het zusje van Emy op een brommobiel reed. Al snel werd duidelijk dat er in de buurt geen onderhoud beschikbaar was. Een gat in de markt, dus. Omdat Emy en haar partner beide technisch zijn aangelegd en ervaring hebben in de transportsector, was de keuze snel gemaakt om Brommobiel Center Westland te starten. "We hadden zoiets van; we zien het wel. Het hoeft niet snel te gaan, we kijken wel hoe ver we komen", vertelt Emy.
Moeilijker dan het lijkt
Bij een professioneel bedrijf hoort een website. Emy probeerde eerst zelf haar website te bouwen. "Ik dacht dat ik het kon, maar ik kreeg mijn ideeën toch niet op het scherm. Het kostte me te veel tijd", zegt Emy. Zij had haar domeinnaam al bij Hostnet geregistreerd, en kreeg een aanbod om haar website te laten maken door onze designers. "Bij een bureau kost dat duizenden euro’s. Hostnet had een goed voorstel waarvan wij dachten: laten we het nu gewoon doen", aldus Emy.
Een fris webdesign
Zelf wist Emy niet zo goed meer wat zij wilde. Toen de designer vroeg hoe Emy het voor ogen zag, heeft ze alleen het logo opgestuurd en aangegeven dat ze verrast wilde worden. "Soms is het beter om iemand met een frisse blik aan de slag te laten gaan, dus we lieten de designer helemaal haar gang gaan", zegt Emy. "Toen het eerste concept kwam, waren wij gelijk al verkocht", voegt ze daaraan toe.
Zelf grip houden
Wat Emy vooral bevalt, is dat zij zelf makkelijk kleine dingen kan aanpassen op de website. Ze vindt het prettig om niet volledig afhankelijk te zijn. "Ik wil er zelf grip op houden en dat kan nu ook", zegt Emy. "Maar als ik ergens echt niet uitkom, kan ik altijd bellen of mailen met de Klantenservice. Er wordt snel gereageerd."
Korte lijnen
Emy en haar partner werken nog steeds met z’n tweeën en hebben daardoor alles zelf in de hand. Emy: "We houden het graag klein. Daarom is het klantcontact ook goed en zijn de lijnen kort. De klanten kennen ons, en wij kennen hen."
Ben je benieuwd naar Brommobiel Center Westland? Bekijk de website en laat je inspireren: https://www.brommobielwestland.nl/.